paris je t'aime



så fort jag kommer till paris så känner jag att jag kommit hem, på något sätt. alla städer har sin charm och new york är ju helt underbart. ändå så är det något visst med paris, det ligger mig väldigt varmt om hjärtat!
här sitter jag iallafall i mitt fönster, i mitt rum, i min lägenhet. solen strålar in, david bowie sjunger lite fint för mig, jag sippar på en kopp fesljummet kaffe och känner mig väldigt tillfreds med livet. tanken på att världens bästa mamma och syster snart kommer hit för att hälsa på mig gör mig lycklig. jag kom hit för ett par dagar sedan men har inte orkat skriva försen nu då jag varit jetlaggad som aldrig förr, har sovit i stort sett sedan jag kom hit. det behövdes nog efter all sömnbrist den senaste tiden i new york. nu är jag inställd på vår västeuropeiska tid igen, vilket känns helt rätt.

ikväll beger jag mig till buddha bar för att förtära några bitar rå fisk. tänk hur något som låter så fancy som sushi kan låta så vidrigt när man säger vad det verkligen är. the ugly truth. men gött e de! jag blickar tillbaka till juni och den stora dagen när jag tog studenten, det slog mig nu att jag faktist inte haft tid att kolla igenom alla bilder ifrån studenten ännu. nu väcks massa fina minnen med alla tjejerna därhemma i sverige som jag saknar så enormt!

nu ska jag ta tag i mig själv och ta ett bad, kanska ska lyxa till det och tvätta mitt hår idag? det var ju faktist 8 dagar sedan nu.......




Kommentarer
Postat av: Linn Josefsson

Saknar dig! Vill ha supersushi med dig!!! <3

2010-09-21 @ 22:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0