hotdogs and mustard



idag på jobbet när dom plattade mitt hår så såg jag hur långt det har blivit. jag blev så glad att jag på vägen hem gick till apoteket och köpte inte mindre än 3 olika vitaminer för håret, nu ska här odlas. plåtningen som var i brooklyn idag gick problemfritt. när jag gick kom ut från tunnelbanan såg jag att det var ett väldigt fint område jag hamnat i(för att vara brooklyn), men efter 10 minuters promenad mot fotografens hus så kände jag hur jag kom längre och längre in i slummen. jag kände mig hyffsat uttittad när jag var den ENDA vita människan inom synhåll, jag fick kommentarer som "go home to where you belong", "polarbear" och "viking". kände mig otroligt kränkt och grät en skvätt.
nej det gjorde jag ju inte. såklart.
eftersom att 99,9(100?)% av alla män jag jobbar med i branchen är bögar så hör jag en och annan snuskig gayhistoria. idag t.ex, make-up artisten berättar för hårstylisten om första natten han spenderade med sin pojkvän. han berättade att de träffades på en barbeque, de följdes sedan åt hem men NÅGONTING hände i sängen så på morgonen låg det korv och senap i hela sängen. ska man skratta eller gråta....... nu ska jag ta min första dos av hårpiller och hoppas på att vakna upp som en blond pocahontas. imorgon väntar jobb 10 till 6 på vogue office.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0